Întrebări frecvente

Întrebări pentru programul Ajută copiii

PENTRU COPII – Fundația Ringier, prin programul Ajută copiii!, desfășoară campanii de donații prin SMS, la care poate contribui și cu promovare media în Libertatea (trustul de presă Ringier).

Pentru ce poate strânge bani Fundația Ringier prin programul Ajută Copiii

-pentru plata directă a facturilor medicale

-pentru decontarea unor facturi medicale din care reiese clar în ce scop au fost folosite donațiile

-pentru avansarea sumelor necesare în temeiul unui contract de donație în formă autentică, având la bază un deviz de la unitatea medicală

Cum obţin număr de SMS de donație pentru un caz individual?

Campaniile de donații prin SMS pentru cazuri individuale durează o lună, iar pentru a derula o campanie trebuie urmați următorii pași:

Părintele copilului ni se adresează fie prin mail ([email protected]), fie prin scrisoare, la sediul Fundaţiei Ringier (Bv. Dimitrie Pompeiu nr. 9 -9A, Complex Iride Business Park, corp B2B, Sector 2, Bucureşti) cu descrierea cazului, a problemelor medicale și copii după actele medicale ale copilului.

În ordinea cererilor primite analizăm cazul, documentele. Ulterior, părintele semnează un act prin care confirmă că este de acord cu mediatizarea cazului împreună cu fotografiile copilului său și cu informațiile medicale.

De-a lungul a trei săptămâni, în ziarul Libertatea va fi publicat câte un articol /săptămână despre cazul respectiv , apoi mediatizarea se face timp de o lună pe pagina de Facebook a Fundației.

Pentru a urmări ce am oferit fiecărui copil în parte, de-a lungul timpului, şi a lua decizii utile  fiecărui copil în parte, precizăm de la bun început că donațiile se strâng doar în conturile Fundaţiei Ringier (lei și euro). Ulterior, fiecare părinte va primi în contul său (prin transfer bancar) pe baza unui contract, banii care se adună în contul Fundaţiei Ringier pe numele copilului său și va fi astfel sprijinit cu investigaţii medicale pe care nu şi le permite financiar.

La finalul lunii de campanie, numărul este alocat altui caz.

În cât timp, de la cerere, primesc numărul de SMS?

Numărul devine funcțional pentru un caz doar după ce dosarul este complet și, desigur, în ordinea cererilor primite.

Perioada depinde așadar de numărul de cazuri care așteaptă numărul de SMS. Până acum, perioada maximă de așteptare pentru număr a fost de trei luni.

Care este suma care se poate dona prin sms

Suma alocată cauzei este de 2 euro /sms. Banii se rețin o singură dată. Donatorul trimite un sms la 8828 cu prenumele copilului pe care îl ajută. Nu se percepe TVA pentru donațiile de pe abonament. În rețelele Digi Mobil, Orange și Telekom Romania Mobile, pentru cartelele preplătite, TVA-ul a fost reținut la achiziționarea creditului. Pentru donațiile de pe cartelele preplătite, în rețeaua Vodafone utilizatorii nu plătesc TVA.

 Cât timp pot beneficia de numărul scurt de SMS 8828?

Pentru ca și alte persoane aflate în situația dumneavoastră să poată beneficia de numărul de SMS de donații, campania durează o lună. Din același motiv, dacă ați ajuns mai devreme la suma menţionată în campanie, numărul de SMS se va închide pentru dvs., acesta fiind alocat altei persoane care are nevoie.

Cum pot afla câte donaţii s-au efectuat la numărul de SMS alocat?

Numărul de sms-uri adunat se bazează strict pe raportul lunar furnizat de Asociaţia pentru Relaţii Comunitare, cea care gestionează în numele companiilor de telefonie mobilă numarul scurt de SMS 8828. Pe durata campaniei, o dată pe lună, Fundaţia Ringier informează beneficiarul despre numărul de sms-uri.

În cât timp de la campanie primesc banii strânși?

Din cauze tehnice, banii vor intra în contul dvs. în cel puţin 3 luni de la demararea campaniei. Durata acestui proces administrativ se explică prin numărul mare de jucători implicaţi: trei operatori de telecomunicaţii (Vodafone, Orange, Telekom), o organizaţie-intermediar, cu rol de integrator social (Asociaţia pentru Relaţii Comunitare) şi un integrator tehnic (Syscom). În momentul în care sumele aferente donaţiilor prin SMS intră în contul nostru, Fundaţia Ringier transferă imediat banii în contul bancar al persoanei bolnave.

Pentru ce pot folosi banii adunați din donații?

Fundația Ringier va strânge bani doar pentru:

Ce se întâmplă dacă folosesc doar o parte din banii adunați sau nu îi folosesc deloc?

În cazul în care din diverse motive donaţiile prin SMS depăşesc necesităţile pacientului (pentru că s-a găsit un tratament care costă mai puțin decât suma menţionată în campanie, intervenţia chirurgicală sau tratamentul necesar au fost realizate în România, s-au strâns mai mulţi bani decât a fost menţionat iniţial în campanie, s-au găsit fondurile necesare prin alte mijloace, pacientul s-a vindecat, etc.), suma nefolosită va fi alocată de organizație către un caz similar care are nevoie de bani pentru plata unor tratamente medicale sau intervenţii chirurgicale ce nu pot fi efectuate în România.

Unde pot găsi o bază de date cu clinici specializate pentru afecțiuni oncologice în țară și străinătate?

Asociația MAME a realizat o astfel de bază de date pe care o găsiți aici

De asemenea, dacă știți cazuri de adulți bolnavi care au nevoie de ajutor, apelați la Asociația M.A.M.E. (https://asociatiamame.com/ care încearcă să asigure accesul cât mai multor cazuri la un număr de sms, pentru a strânge fonduri. În ordinea cererilor primite, ei ajută la salvarea adulților care au nevoie de intervenții costisitoare.

Întrebări pentru programul Grijă pentru nou-născuți

DE CE SĂ DONEZ LUNAR?

Organizațiile care cer donații prin SMS au nevoie în mod constant de sprijinul donatorilor. Intervenția lor nu este una punctuală, ci se desfășoară pe ani întregi. De aceea, sprijinul pe termen lung este foarte important. Prin campania „Grijă pentru nou-născuți” încercăm, cu ajutorul oamenilor care ne-au fost mereu aproape în sute de cazuri dramatice, să ajutăm la dotarea și modernizarea secțiilor de Neonatologie ale spitalelor din România. O misiune pe cât de grea, pe atât de nobilă, pe care suntem siguri că o vom împlini cu ajutorul dvs., al prietenilor Fundației Ringier.

CUM POT SĂ DONEZ LUNAR ?

Puteți dona lunar 2 euro, trimițând la numărul 8845 un SMS cu textul GRIJA. Numărul este valabil în rețelele Orange România, Vodafone România, Telekom și Digi Mobil. Veți primi un mesaj de confirmare de la numărul 8845. Acest lucru înseamnă că v-ați abonat cu succes la o donație lunară de 2 euro. Din acest moment, donația dvs. se va efectua automat, în fiecare lună până în momentul în care veți decide să nu mai donați. De exemplu, dacă trimiteți textul de abonare în data de 1 a lunii, în fiecare lună, în data de 1, veți fi taxat cu cei 2 euro. Dacă trimiteți textul de donație în data de 31, veți fi taxat în una din datele: 28, 30 sau 31 ale lunii.

CE SE ÎNTÂMPLĂ DACĂ AM SCRIS GREȘIT TEXTUL?

Dacă ați trimis textul greșit, veți primi un mesaj care va preciza că donația nu a putut fi efectuată și vă va invita să reluați procesul. Trebuie să vă asigurați că ați scris corect codul GRIJA (puteți să scrieți cu sau fără diactrice), este în regulă în ambele moduri.

CUM POT ANULA O DONAȚIE?

După ce ați făcut donația, nu există posibilitatea de a o anula. Dacă, în schimb, nu doriți să mai donați din luna următoare, puteți trimite GRIJA STOP la 8845 și din acel moment donația nu se va mai efectua.
Pentru informații suplimentare ne puteți contacta la numărul de telefon 0729.729.001 sau pe e-mail la [email protected].

CÂND SAU CUM POT OPRI DONAȚIA?

Puteți opri donația oricând, trimițând GRIJA STOP la 8845. De la momentul trimiterii mesajului cu codul STOP, nu veți mai fi taxat pentru donații lunare.

POT DONA DE PE O CARTELĂ PREPAID?

Da, puteți dona de pe un serviciu preplătit. Valoarea donației va fi dedusă din creditul existent până în momentul în care trimiteți SMS pentru oprire. Dacă într-o lună nu aveți credit suficient, donația nu se efectuează. În luna următoare, dacă aveți credit suficient, donația este de 2 euro.

DUPĂ O ÎNTRERUPERE, CUM POT RELUA DONAȚIILE LUNARE?

Puteți relua oricând donațiile lunare, trimițând din nou codul GRIJA prin SMS la 8845.

CUM POT AFLA CE S-A ÎNTÂMPLAT CU BANII DONAȚI DE MINE?

În mesajul de mulțumire pe care îl veți primi de la Fundatia Ringier imediat după ce ați donat, veți găsi un număr de telefon la care puteți suna în legătură cu orice informație de care aveți nevoie. Suntem recunoscători și dornici să vă informăm asupra destinației donației dvs.

Veți primi un SMS în care Fundația Ringier vă va cere acordul să comunice cu dvs. Dacă nu veți respinge această opțiune, veți putea fi sunat din partea Fundației Ringier și putem detalia destinația donațiilor.
Dacă doriți să aflați mai multe informații, vă rugăm să ne contactați la numărul de telefon 0729.729.001 sau pe e-mail la [email protected].

DONAȚIA MEA POATE SĂ FIE ANONIMĂ?

Donația dvs. este și rămâne anonimă până în momentul în care dvs. comunicați datele personale către Fundația Ringier.

În urma unei donații prin SMS, vă vor putea cere datele de contact DOAR organizațiile care sunt autorizate ca Operator de date cu caracter personal de către autoritățile competente. Platforma DONAȚIE.RO va verifica această autorizare înainte de a vă întreba dacă doriți să luați legătura cu organizația.

1 din 330 de copii este diagnosticat cu cancer.

20% dintre ei pierd lupta cu această boală.

află cum poți ajuta

1 din 1000 de copii este diagnosticat cu leucemie.

Pentru 33% dintre ei, viața se oprește aici.

află cum poți ajuta

1 din 3.000 de copii este diagnosticat cu atrezie de esofag.

15% din ei sunt înfrânți de această boală.

află cum poți ajuta

1 din 10.000 de copii este diagnosticat cu malformații cardiace.

60% nu reușesc să meargă mai departe.

află cum poți ajuta

Boli cumplite. Cifre. Excepții.

Pentru noi, cei de la Fundația Ringier, acestea construiesc realitatea de zi cu zi.

află cum poți ajuta