Întrebări frecvente

1. Cum obţin număr de SMS de donație pentru un caz individual?

Campaniile de donații prin SMS pentru cazuri individuale pot fi desfăşurate astfel:

PENTRU COPII – Fundația Ringier, prin programul Ajută copiii!, desfășoară campanii de donații prin SMS, la care poate contribui și cu promovare media în publicațiile trustului de presă Ringier;

PENTRU ADULȚI – Asociatia M.A.M.E. (http://asociatiamame.com/activitate/donatii-sms), care, în ordinea cererilor primite, va încerca să asigure accesul cât mai multor cazuri la această metodă de a atrage fonduri pentru a salva viețile adulților care au nevoie de intervenții pe care nu și le pot permite altfel.

Părintele copilului ni se adresează fie prin mail, fie prin scrisoare, fie vine personal la sediul Fundaţiei Ringier (Bv. Dimitrie Pompeiu nr. 6, Novo Park, Sector 2, Bucureşti) cu actele medicale ale copilului. Ulterior, părintele semnează un act prin care confirmă că este de acord cu mediatizarea cazului împreună cu fotografiile copilului său.

Precizăm de la bun început că nu lucrăm decât cu contul Fundaţiei Ringier, pentru a putea astfel urmări ce am oferit fiecărui copil în parte, de-a lungul timpului, şi să luăm decizii în funcţie de necesităţile individuale ale fiecărui copil în parte. Fiecare părinte va primi în contul său (prin transfer bancar) banii care se adună în contul Fundaţiei Ringier pe numele copilului său, va fi sprijinit cu efectuarea unor investigaţii medicale pe care nu şi le permite financiar etc. şi, dacă la capătul a 60 de zile şi în urma a două articole despre situaţia copilului nu se vor dona bani, Fundaţia Ringier va oferi din fondul propriu suma de 500 lei sau vom completa suma care s-a strâns până la limita de 500 de lei.

În cazul în care copilul nu este spitalizat sau ne confruntăm cu cazuri grave şi complicate, dosarul medical al micuţului pacient va fi prezentat unuia dintre medicii care fac parte din Consiliul medical al campaniei şi împreună hotărâm ce putem face pentru salvarea copilului.

2. În cât timp, de la cerere, primesc numărul de SMS?

Din momentul în care dosarul e complet, poate dura minimum o săptămână până când numărul este funcțional. Perioada maximă până la deschidere este în funcție de numărul de cazuri care așteaptă numărul de SMS. Până acum, perioada maximă de așteptare pentru număr a fost de trei luni, însă o asemenea situație este foarte rară.

3. Cât timp pot beneficia de numărul scurt de SMS 8828?

Pentru ca și alte persoane aflate în situația dumneavoastră să poată beneficia de numărul de SMS de donații, campania durează 7 zile. Din același motiv, dacă ați ajuns mai devreme la suma menţionată în campanie, numărul de SMS se va închide pentru dvs.. acesta fiind alocat altei persoane care are nevoie.

4.Cum pot afla câte donaţii s-au efectuat la numărul de SMS alocat?

Numărul de sms-uri adunat se bazează strict pe raportul lunar furnizat de Asociaţia pentru Relaţii Comunitare, cea care gestionează în numele companiilor de telefonie mobilă numarul scurt de SMS 8828. La cererea dvs., Fundaţia Ringier vă poate pune la dispoziţie acest raport.

5. În cât timp de la campanie primesc banii strânși?

Din cauze tehnice, banii vor intra în contul dvs. în cel puţin 3 luni de la demararea campaniei. Durata acestui proces administrativ se explică prin numărul mare de jucători implicaţi: trei operatori de telecomunicaţii (Vodafone, Orange, Telekom), o organizaţie-intermediar, cu rol de integrator social (Asociaţia pentru Relaţii Comunitare) şi un integrator tehnic (Syscom). În momentul în care sumele aferente donaţiilor prin SMS intră în contul nostru, Fundaţia Ringier transferă imediat banii în contul bancar al persoanei bolnave. Fundaţia Ringier va deduce între 5% şi 7% din sumele primite în cont, pentru acoperirea tuturor cheltuielilor aferente derulării campaniei dvs., reprezentând: comisioanele bancare, diferenţele de curs valutar, marjele de eroare ale unora dintre operatorii de telecomunicaţii şi alte eventuale cheltuieli administrative. La cererea dvs., Fundaţia Ringier poate pune la dispoziţie toate documentele justificative.

6. Pentru ce pot folosi banii adunați din donații?

Puteți folosi banii adunați în campanie numai în scopul declarat, și anume pentru cheltuieli medicale cu tratarea persoanei pentru care se derulează campania.

7.Ce se întâmplă dacă folosesc doar o parte din banii adunați sau nu îi folosesc deloc?

În cazul în care din diverse motive donaţiile prin SMS depăşesc necesităţile pacientului (pentru că s-a găsit un tratament care costă mai puțin decât suma menţionată în campanie, intervenţia chirurgicală sau tratamentul necesar au fost realizate în România, s-au strâns mai mulţi bani decât a fost menţionat iniţial în campanie, s-au găsit fondurile necesare prin alte mijloace, pacientul s-a vindecat, etc.), suma nefolosită va fi alocată de organizație către un caz similar care are nevoie de bani pentru plata unor tratamente medicale sau intervenţii chirurgicale ce nu pot fi efectuate în România.

1 din 330 de copii este diagnosticat cu cancer.

20% dintre ei pierd lupta cu această boală.

află cum poți ajuta

1 din 1000 de copii este diagnosticat cu leucemie.

Pentru 33% dintre ei, viața se oprește aici.

află cum poți ajuta

1 din 3.000 de copii este diagnosticat cu atrezie de esofag.

15% din ei sunt înfrânți de această boală.

află cum poți ajuta

1 din 10.000 de copii este diagnosticat cu malformații cardiace.

60% nu reușesc să meargă mai departe.

află cum poți ajuta

Boli cumplite. Cifre. Excepții.

Pentru noi, cei de la Fundația Ringier, acestea construiesc realitatea de zi cu zi.

află cum poți ajuta